Stick Figure Family at FreeFlashToys.com

2009. április 6., hétfő

Műhelytitkok sorozat 4. rész - Anyagbeszerző körutakhoz

Többen kérdeztétek már tőlem, hogy milyen anyagokból dolgozom. Tehát lássuk miből lesz a cserebogár... izé...nyúl, bárány, maci stb.

Ha most kezdesz horgolni akkor ideális, ha akril fonalat választasz - amihez kb. 3-as horgolótű kell. Ez vastagabb fajta, de rá van rajzolva a csomagolásra így nyugodtan megnézheted a boltban.
Azért érdemes ezzel kezdeni, mert a hurkolás mozdulatánál kezdetben nem árt, ha látod, hogy mit csinálsz :) Néha még én is összegabalyodom.

Amit NE válassz:
- mohair fonalat, mert csaknem lehetetlen visszafejteni
- nagyon extra fonalat, mert sajnálni fogod, hogy összegubancoltad a felét (oké, elismerem én kezdőként rengeteg fonalat gubancoltam, ti tuti ügyesebbek lesztek).


Pamut fonállal kicsit nehezebb dolgozni, mint az akrillal (nehezebben csúszik), de a nyári ruhadarabokhoz bátran vedd elő (én is nekilátok majd a leányzó sapijának).


Tömőanyag:
Ha szereted az olcsó és praktikus megoldásokat, akkor ajánlom ezt:
http://www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/60072206

Irma párna az ikeából:)


Lehet még kapni a kézimunka és hobbi boltokban gyapjú tömőanyagot és vatelint, de ezek persze drágábbak, használni viszont ugyanolyan jól lehet őket.

Remélem segítettem:) Ha bármilyen kérdésetek merülne fel, írjatok bátran.

Nincsenek megjegyzések: