Stick Figure Family at FreeFlashToys.com

2009. február 25., szerda

Színeket szeretnék! - a színváltás anatómiája a patchwork horgolásban

Íme a műhelytitkok sorozatom következő állomása.

A színváltásnak többféle formája van, én egyelőre a norvég minta horgolását nem taglalnám itt, de arra vállalkozom, hogy képekkel illusztrálva bemutatom nektek hogy is működik a dolog.


Mivel blogos körökben kezd " divatba jönni "a négyzetek horgolása( patchwork horgolás) így a magyarázatom is ehhez kötődik.

Először is link ajánlóval kell kezdenem, mert a képek, amiket használni fogok innen származnak. Az angolul kicsit is tudók számára ajánlom az itt található e-bookot, amihez ingyenes regisztráció után hozzá juthattok.

http://patchworkcrochet.com/Cust_Download_PDF_Frameset.asp?eBooklet=eBooklets/Basics.pdf

Tehát lássunk hozzá.

A korábbi posztomban leírtam már, hogy hogyan fejezzük be a horgolást, ezt a befejezési módot bátran ajánlom színváltásnál is.



Íme az utolsó szem. Azért a körben horgolásnál mutatom be, mert itt lényegesen bonyolultabbnak tűnhet. Tehát a korábbi sor kezdő láncszemsorának tetejébe beleszúrok, majd áthúzom a fonalat a horgolótűvel, végül továbbhúzom át a tűmön lévő korábbi hurkon is( íme a jól ismert hamis kispálca.)



Ezek után egy plusz láncszemet készítek, majd a képen látható nyilacskánál elvágom a fonalat és áthúzom a hurkon.

És már be is fejeztük az egyik színt.

Most következik az új szín körbe kapcsolása, ami szintén nem ördöngősség. Többféle módszer van rá, én most az általam jól beváltat írom le:



Tehát készítek egy kezdő láncszemet, majd áthúzok egy hurkot az új színből a láncszemíven vagy a következő szem tetejébe öltök, és készítek egy egyszerű kispálcát. Hamis kispálcát is alkalmazhatsz, de a kispálca szerintem jobban tartja a formáját, én sokszor alkalmazom akkor, ha rögzítek valamit.

Remélem sikerül majd a színváltás ez alapján a leírás alapján. ha mégsem, akkor szívesen megmutatom egy horgolás órámon.

Most pedig egy bónusz ajándék nektek. Nekem mindig nehezen ment leírás alapján négyzetet horgolni, ezért elküldöm nektek a legegyszerűbb horgolt négyzet mintáját képen fázisrajzokkal. Használjátok bátran, de kérlek küldjetek( ha tudtok) képet a munkátokról.


3 megjegyzés:

hordosv írta...

Jaj de jó:) Bátran állj neki, ha elakadsz, akkor írj bátran, és segítek szívesen. Most már kivettem minden akadályt, úgyhogy írjatok bátran gyorsan válaszolok, ígérem:)

Unknown írta...

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a négyzet horgolásakor a 2. egységnél a leírásban nekem hiányzik, hogy mi van az5.és 6. lépés között. Le tudná nekem valaki írni?
köszi

hordosv írta...

Kedves Dóra,

Az 5. lépés után 3 pálca jön, majd 3 láncszem és újra 3 pálca
majd a láncszemtől ismételjük. Ajánlom video és foto tutoriállal az általam írt részletes leírást a http://www.barkafonal.hu/shop/blog/horgolosuli-lecke4/ linken.