Stick Figure Family at FreeFlashToys.com

2009. február 5., csütörtök

Minta és magyarázat a szivárványos sálhoz



Mivel még mindig nem volt időm leülni és megírni a bogárka mintáját, hangsúlyozom azért, mert épp rendszerezem a horgolásmintáimat téma szerint, úgyhogy ez nagy meló, ezért gyorsan megírom nektek, hogy hogyan készül a szivárványos sál.

Ha tudod hogyan kell kispálcát és egyráhajtásos pálcát horgolni, és egy pici trükkel megmutatom a körben horgolást is,akkor nyert ügyed van és már most nekiláthatsz egy saját sálnak.

Tehát egy sima láncszemsorral kezdjük, amelynek olyan hosszúnak kell lennie, mint amilyen hosszú sálat szeretnél.






Ezután elkészítjük a szivárvány színeit különböző színű fonalakból egyráhajtásos pálcákkal.














Ha kész a sál, akkor jöhet a végére a felhőcske. Ez sem ördöngősség, csak a 6-os szabályt kell figyelni. Tehát. horgolsz 2 láncszemet( lásd az első kép) aztán a tűtől távolabb lévőbe 6 kispálcát, és ezeket a végén körré kapcsolod. A mellékelt képen is láthatsz egy módszert rá, hátha vizuális típus vagy, de szerintem az én módszerem könnyebb. Az összekapcsolás könnyű, egy sima kispálca és kész is.

















És a bűvös 6-os szabály, hogy soronként( ez esetben körönként) 6 szemet szaporítunk.


Tehát.
1 kör: 6 X a 2. o( láncszembe)
2. kör: szaporítás minden kispálcába: azaz VVVVVV( 12 kispálca)
3. kör . szaporítás minden második kispálcába: VXVXVXVXVXVX (18 kispálca)
és
4. kör: ( ez csak, ha szeretnéd) szaporítás minden mádodik szembe: VXXVXXVXXVXXVXXVXXVXX( 24 kispálca)
5. kör és a többiek : a módszer azonos, tehát a következőkben minden 3. majd aztán minden 4. kispálca esetében szaporítunk stb. ( innen már profi vagy)

Készíts ezekből a körökből 6 darabot és varrd (vagy horgold össze kispálcákkal) össze virág alakban. Ha különböző méretűek a köröcskéid, akkor szerintem valósághűbb a felhő.

A felhőket rögzítsd a sálra, és íme neked is van már szivárványos sálad. Ha elkészült, akkor kérlek küldj róla egy képet:)

Használd egészséggel:)

7 megjegyzés:

anyahajó írta...

Ez a V meg I nagyon ötlet! Mármint a leíráshoz, szuper!

hordosv írta...

Köszönöm, nem saját kútfő, először egy thai(!) oldalon láttam, és szerintem is tök jó. Mondjuk a kispálcára jobb lett volna a hagyományos X mert az a szokásos jelölés. Huh, lehet, hogy javítom:( De azért tetszik, ugye?

V.

Zsukkata írta...

Jajj, annyira jó, köszi! Már nagyon készülök megtanulni horgolni, és ez alapján a leírás alapján egyáltalán nem tűnik olyan megoldhatatlannak :o)! A képek viszont nálam nagyításban is elég kicsik, ha esetlen lesz időd, fel tudnád ezeket nagyméretben is tenni?

Impish írta...

Elkészült a sál:)

Viszont lenne egy kérdésem: A kezdésnél meg a végénél bajban vagyok, mert nem merem sose simán elvágni a fonalat, a kis csomók meg látszanak a sál túloldalán. Nem fog lebomlani, ha "csak" úgy elvágom? (lehet hogy nagyon hülye kérdés....)

hordosv írta...

Szia Impish:) Nem hülye kérdés, és igaz, hogy erről még nem írtam. Én úgy szoktam befejezni, hogy a végére horgolok 3 1 láncszemet, aztán elvágom és a fonalvéget áthúzom, így tuti nem bomlik vissza.

A kezdésnél, ha van elég fonalad, akkor tedd azt amit a végénél.

A kezdési titkom: én mindig egy plusz láncszemmel kezdek, amit jól meghúzok ( így egy csomó keletkezik),és akkor az eleje sem bomlik vissza.
A fonalvégeket pedig egyszerűen oda vissza bújtasd el az utolsó/ első sorban.
És nagyon köszönöm a linket:)

Gratulálok a szép sálhoz!

Impish írta...

Megakartam neked mutatni a sálat használatban is, csak elfelejtettem.
Ja egyébként nagyon tetszenek a meglepetés állatkák, a szivárványos forgóról nem is beszélve, de most egy "nagyobb" horgolásba fogtam, és muszáj először azt befejezni:) Azért izgatottan várom a következő állatkát:)

Unknown írta...

Megint tanutam Tőled valami remeket:D köszönöm!